MOTİVASYON VE ZAMAN YÖNETİMİ
Okulumuz öğrencileri için yönelik SINAV KAYGISI ve LGS’YE HAZIRLANAN ÖĞRENCİLER İÇİN ZAMAN YÖNETİMİ VE MOTİVASYON broşürleri hazırladık okul psikolojik danışmanı Osman CEYLAN öğrencilerimize broşürleri dağıttı ve gerekli açıklamaları yaptı. Broşürlerin içeriğinin özeti aşağıda belirtilmiştir:
1-SINAV KAYGISI
Sınav kaygısı, bireyin sahip olduğu bilgiyi ortaya koymasına engel olan bilişsel, duyuşsal ve Davranışsal özellikleri olan sınavdan önce, sınav sırasında veya sonrasında duyulan huzursuzluk Veya endişe olarak ifade edilmektedir.
Sınavla İlgili Duygularınızı Kontrol Etmenize Yönelik Bazı Öneriler
Sınav kaygısı hiç olmaması gereken bir durum değildir. Aksine belli düzeydeki sınav kaygısı öğrenciyi motive eder, ders çalışması için teşvik eder. Eğer herhangi bir sınavla ilgili hiç kaygı yaşanmazsa ders çalışma gereği de hissedilmez. Dolayısıyla normal düzeydeki kaygı doğaldır ve yaşanması gerekir.
Sınavda başarısızlığı getiren ve performansın tam olarak sergilenmesinin önüne geçen ise aşırı kaygının olmasıdır. Aşırı kaygının yaşanması öğrenmenin ve öğrenilen bilginin kullanılabilmesinin de önüne geçen bir durum olabilir. Olması gereken, kaygıyı görmezden gelmek yerine onu kabul etmeyi ve baş etmeyi öğrenmektir.
Aşağıda sınavla ilgili duygularınızı kontrol etmenize yönelik bazı öneriler; fiziksel, psikolojik ve akademik olmak üzere üç başlıkta ele alınmıştır. Bu öneriler birbirlerinden bağımsız değildir. Örneğin, fiziksel olarak kendinizi iyi ve dingin hissetmeniz hem psikolojik hem de akademik olarak aynı duyguları yaşamanıza yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra, sınav kaygısıyla baş etmek için uygun olan stratejilerin kişiden kişiye değişebileceği unutulmamalıdır.
2-LGS’YE HAZIRLANAN ÖĞRENCİLER İÇİN ZAMAN YÖNETİMİ VE MOTİVASYON
Stres düzeyi ve kaygılarının farkına varıp bunları yönetebilirsin.
“Huzur istersen, o zahmet ile birlikte gelir,
Sevinç istersen, o kaygı ile birlikte bulunur.”
Yusuf Has Hacib
Araştırmalar stres düzeyinin farkında olan ve duygularını yönetebilen öğrencilerin sınav için daha fazla motive olabileceklerini ve sınavlarda daha başarılı olacaklarını göstermektedir. Sen de sınav ile ilgili çeşitli kaygılar yaşayabilirsin. Bu gayet normal, aslında seni başarıya götürecek olan da işte bu duygudur.
Sınav için hiç kaygılanmadığını bir düşünsene! Başarılı olabilir miydin?
Burada önemli olan duygularımızı tanımak, ifade etmek ve kabul edebilmektir.
Duygular bizi harekete geçirici, bize yol gösterici bir işleve sahiptir ve hedeflerimize ulaşmamız için önemli bir enerji kaynağıdır. Duyguları yönetmek demek yok saymak ya da bastırmak değil; farkına varmak, bize ilettiği mesajları iyi okumak, onları dengelemek ve olumlu kullanmaktır. Bu süreçte duyguların kaynağını keşfederek olumsuz düşüncelerimizin farkına varmak büyük önem taşır.
“Sınava hazır değilim.”
“Sınava hazırlanmak için yeterli zamanım yok.”
“Bu konuları anlamıyorum, sınavda başarılı olamayacağım!”
“Sınavım kötü geçecek!”
“Konular o kadar çok ki hangi birine hazır olacağımı bilemiyorum?” sıklıkla gözlenen olumsuz otomatik düşüncelerdir. Sınavla ilgili düşüncelerimizi yönetebilmek için kullanabileceğimiz olumlu ifadeler, şunlar olmalı:
“Başarmak için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım.”
“Düzenli ve planlı çalışırsam başarabilirim.”
“Zamanımı etkili şekilde kullanabilirim.”
“Başarırsam hayatımın önemli bir dönüm noktasını aşacağım.”
“Zamanı verimli kullanmak benim elimde.”
Çalışma alışkanlıklarını ve sınava ilişkin tutumları gözden geçirerek yeni bir zihinsel yapılanmayı sağlamak stres düzeyini kontrol etmede işe yarayacaktır.